Retourneren & Ruilen

Kan ik door mij bestelde artikelen retourneren?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 3,95 voor een brievenbuspakje, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en in originele verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@lens4me.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Bewaard u in ieder geval altijd goed uw verzendbewijs!

Voor het retour sturen van een door u ontvangen aangetekende zending bent u verplicht deze aan ons aangetekend retour te sturen. In dat geval vragen wij van u slechts een bijdrage in de kosten van 4 euro, de overige retour kosten nemen wij voor onze rekening.  Dure merkbrillen versturen wij altijd aangetekend.

In het geval van lenzen of lenzenvloeistof mag de verpakking, dus ook de kartonnen verpakking,  echter niet geopend zijn, in dat geval kunt u helaas het product niet meer retour sturen. Het herroepingsrecht is dan niet meer van toepassing. Kijkt u dus even goed of het door u bestelde product naar wens is voordat u het opent.

Kan ik artikelen retourneren in de winkel in Rotterdam?
Nee, helaas kunt u producten die u bij lens4me.nl besteld (nog) niet retourneren of ruilen in de winkel. Wilt u weten hoe u een product kunt retourneren of ruilen neemt u dan even contact op met onze klantenservice info@lens4me.nl

Zitten er voorwaarden aan het terug sturen van de producten?
Jazeker er zijn een aantal voorwaarden waaraan moet worden voldaan voordat u producten terug kunt sturen of ruilen.
Voor informatie of het retourneer en/of ruil proces kunt u terecht bij onze klantenservice info@lens4me.nl

Maar de producten moeten in ieder geval aan het volgende voldoen.

1) het product dient u binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen of te ruilen, dit gaat in vanaf de dag dat u dit heeft ontvangen.

2) het product moet ongebruikt zijn, lenzen en lensvloeistof zijn gevoelige producten die na opening nog maar beperkt houdbaar zijn en niet meer aan andere personen verkocht kunnen worden. Maar het is heel goed mogelijk voor klanten om aan de hand van de verpakking te bepalen of ze het product willen behouden.

Wanneer kan ik artikelen niet meer terug sturen?
Zodra de lenzen of lenzenvloeistof geopend is kan deze helaas niet meer terug worden gestuurd of geruild worden voor andere artikelen.
Producten die u via deze webwinkel koopt met een beperkte houdbaarheid kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief

Als ik een  product ter reparatie opstuur of retour stuur omdat er iets mis mee is moet ik dan de verzendkosten voor het retourneren betalen?
Nee in dat geval betalen wij de door u gemaakte verzendkosten aan u terug, volgt u wel altijd goed de retour instructies op van de klantenservice en bewaar uw verzendbewijs.

Wat moet ik doen als ik de verkeerde sterkte lenzen heb ontvangen?
Neemt u in dat geval direct na ontvangst contact op met onze klantenservice info@lens4me.nl